Hva betyr cup`n?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • chrissp
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2004
    • 2403

    Hva betyr cup`n?

    Ja, hva betyr den egentlig for LSKs fremtid, og det Røsler og Fjørtoft skal forvalte videre?

    Vårt mål er å vinne serien ikke sant? Å ta over RævBKs ledelse.

    Min mening er at i en slik sammenheng betyr cup`n veldig veldig lite.

    RævBK har gått ut av cup`n flere ganger uten at det har gått utover prestasjonene i serien. Og der har vi en gigantisk forskjellig i evnen de har til å fokusere, motivere og engasjere seg til ALLE kamper. Noe som dessverre det virker på meg som Erlandsen totalt mangler. Eller tar jeg feil? Nå ligger vi farlig nær nok en sesong midt på tabellen....

    I år må Fugla overlevere følgende til Røsler:

    PLASS I ROYAL LEAGUE (og gjerne sølv i serien).

    Cup-mester betyr ikke en dritt hvis det mislykkes.....
    Bølerkanaris
  • Trofast kanari
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2004
    • 355

    #2
    cup=europacup
    Så det betyr endel, + at en cupfinale er en kjempefest
    på slutten av sesongen for spillere/publikum

    Kommentar

    • Flisby`n
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2004
      • 312

      #3
      Jeg skjønner ikke helt hva du mener her! Seriegull og meisterligan + royal- liiig og alt det der er seff det beste, men hvorfor skulle vi plutselig stoppe opp og spørre om hva cupen betyr?

      Mener du den er så uinteressant i sammenhengen at vi skal la 2. laget spille kampa der???

      Det sier seg vel selv at oppgaven herifra og ut er å sørge for Royal leage plass, men for klubben betyr vel også cup-gull en hel del???

      For det første kan du jo tenke deg hva det gir supporterne og f.eks slå ut lag som Tromsø og Rosenborg på veien. Det er noen kjærkommende inntekter (ikke mange, men noen er det!), glimrende måte å markedsføre klubben for nye spillere (nei- vi er ikke attraktive når vi ryker ut i kvartfinaler), glimrende muliget til å markedsføre egne spillere for å heve prisen ved evt salg, Kanarifansen har en yperlig mulighet til å verve flere medlemmer (billettfordeler lokker alltid), supportetutstyr og klubbeffekter spres i hopetall ved slike anledninger og det er det vel ingen ting å tape på??

      Videre gir det spillergruppa selvtillit å henge med, noe som forhåpentlig de tar med seg videre i serien?? Og som det allerede er nevt- Europacup!!

      Men enig i at RL er viktigst, men det gjør da vel ikke cup`en noe mindre viktig a den grunn??
      En kjeeempescoring av tommy!!

      Kommentar

      • chrissp
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2004
        • 2403

        #4
        Opprinnelig skrevet av Flisby`n
        Jeg skjønner ikke helt hva du mener her! Seriegull og meisterligan + royal- liiig og alt det der er seff det beste, men hvorfor skulle vi plutselig stoppe opp og spørre om hva cupen betyr?
        Helt enig med deg (og innlegget over ditt) at selvfølgelig er cup`n viktig og det blir stort å se fugla som cup-mestere 2004.

        Opprinnelig skrevet av Flisby`n
        Mener du den er så uinteressant i sammenhengen at vi skal la 2. laget spille kampa der???

        Det sier seg vel selv at oppgaven herifra og ut er å sørge for Royal leage plass, men for klubben betyr vel også cup-gull en hel del???
        Selvfølgelig hvis vi lykkes med å både komme til RL og bli cup-mestere, så er det det beste. Men, det jeg ville er å se det i SAMMENHENGEN med LSK sitt hovedmål om å ta igjen forspranget. For å klare det mener jeg cup`n er mindre viktig enn RL.

        Cup`n har ikke gitt noen lag de siste årene det løftet som skal til for å ta igjen RBK. Det er fakta. Serien består av jojo-lag (også kalt "rockestjerner"). Hvem har blitt cup-mestere de siste årene? pEnga, Stabæk, Viking, Odd Grenland......

        Opprinnelig skrevet av Flisby`n
        For det første kan du jo tenke deg hva det gir supporterne og f.eks slå ut lag som Tromsø og Rosenborg på veien. Det er noen kjærkommende inntekter (ikke mange, men noen er det!), glimrende måte å markedsføre klubben for nye spillere (nei- vi er ikke attraktive når vi ryker ut i kvartfinaler), glimrende muliget til å markedsføre egne spillere for å heve prisen ved evt salg, Kanarifansen har en yperlig mulighet til å verve flere medlemmer (billettfordeler lokker alltid), supportetutstyr og klubbeffekter spres i hopetall ved slike anledninger og det er det vel ingen ting å tape på??

        Videre gir det spillergruppa selvtillit å henge med, noe som forhåpentlig de tar med seg videre i serien?? Og som det allerede er nevt- Europacup!!
        Forhåpentligvis ja, men nå virker det jo ikke som det har skjedd med spillerne. Det som virker mest tydelig er at seiersviljen er tilstede i kvartfinalen og enkeltkamper, men evnen til å ha den over tid er ikke der.

        Europacup`n er bra, men det kan bli seier eller tap i første runde avhengig av trekninga. Det jeg ønsker med RL og fremtidig spill er stabilitet over tid og det mener jeg RL gir oss.

        Opprinnelig skrevet av Flisby`n
        Men enig i at RL er viktigst, men det gjør da vel ikke cup`en noe mindre viktig a den grunn??
        Med RL får vi matching gjennom hele vinteren mot bra lag. Noe som gir trening individuelt mot andre bra spillere og evne til å stabilisere seg over tid. Og det er nettopp stabiliteten jeg mener er den største forskjellen til RBK.
        Bølerkanaris

        Kommentar

        • Flisby`n
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2004
          • 312

          #5
          ^ finnes ikke uenig i betraktningene rundt hva også jeg synes er viktigst for fugla, men undret meg veldig over hvorfor det skulle settes opp mot Cup`en.

          Mangler liksom litt av poenget ditt.......
          Mener du vi har for mye fokus på cupen, og det går utover prestasjonene i serien, eller.......
          En kjeeempescoring av tommy!!

          Kommentar

          • Leif A
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 3962

            #6
            Å vinne et trofé har da vel aldri vært negativt for en klubb vel? :-s :-s :-s

            For et lag å få troen på at de faktisk er istand til å vinne noe det er sterk kamp om, vil være særdeles viktig for troen på å kunne nå større mål. Kom ikke å påstå at ikke det har betydning at laget slo ut RBK i kvarten.
            Kom ikke å påstå at det ikke betyr noe å vinne Norgesmesterskapet.
            Knurr...

            Kommentar

            • chrissp
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2004
              • 2403

              #7
              Opprinnelig skrevet av Flisby`n
              ^ finnes ikke uenig i betraktningene rundt hva også jeg synes er viktigst for fugla, men undret meg veldig over hvorfor det skulle settes opp mot Cup`en.

              Mangler liksom litt av poenget ditt.......
              Mener du vi har for mye fokus på cupen, og det går utover prestasjonene i serien, eller.......
              Jeg tror nok ikke gutta har fokus på cupen nå, men de mangler som jeg har nevnt evnen til å prestere over tid.

              Det som jeg ønsket var mer en betraktning rundt det som er viktigst i tiden som kommer (frem til neste seriestart) og viktige forskjeller mellom RBK og resten av lagene i serien - nettopp for å skape best mulig fundament for Røsler å jobbe videre med.
              Bølerkanaris

              Kommentar

              • chrissp
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2004
                • 2403

                #8
                Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                Å vinne et trofé har da vel aldri vært negativt for en klubb vel? :-s :-s :-s

                For et lag å få troen på at de faktisk er istand til å vinne noe det er sterk kamp om, vil være særdeles viktig for troen på å kunne nå større mål. Kom ikke å påstå at ikke det har betydning at laget slo ut RBK i kvarten.
                Kom ikke å påstå at det ikke betyr noe å vinne Norgesmesterskapet.
                Jeg har ikke sagt at det ikke er av betydning, men "Eksil-kanari", jeg ville ha en diskusjon på betydningen av cup`n hvis vi misser RL og det som er viktigst for åt a igjen RBK. Der mener jeg som jeg har skrevet at RL er mye mye viktigere i den store sammenhengen.
                Bølerkanaris

                Kommentar

                • Flisby`n
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2004
                  • 312

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av chrissp
                  Opprinnelig skrevet av Flisby`n
                  ^ finnes ikke uenig i betraktningene rundt hva også jeg synes er viktigst for fugla, men undret meg veldig over hvorfor det skulle settes opp mot Cup`en.

                  Mangler liksom litt av poenget ditt.......
                  Mener du vi har for mye fokus på cupen, og det går utover prestasjonene i serien, eller.......
                  Jeg tror nok ikke gutta har fokus på cupen nå, men de mangler som jeg har nevnt evnen til å prestere over tid.

                  Det som jeg ønsket var mer en betraktning rundt det som er viktigst i tiden som kommer (frem til neste seriestart) og viktige forskjeller mellom RBK og resten av lagene i serien - nettopp for å skape best mulig fundament for Røsler å jobbe videre med.
                  For å kunne ta igjen trønderas dominanse i serien tror heller ikke jeg cup-gull er veien til Rom, men den er allikevel en viktig bit av veien dit. Og det er det jeg mener er viktig å holde fast ved. Om f.eks RL skulle ryke for oss i år, kan jo E-cupen bli viktig for å få matching og noe inntekter hvis vi gjør det bra.

                  Når det gjelder hva som er viktigst og hva som kommuniseres ut, oppfatter ikke jeg LSK annerledes enn at RL er og blir viktigst- nå som seriegullet har reist med lokaltoget til Trondhjem......
                  En kjeeempescoring av tommy!!

                  Kommentar

                  • general
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2004
                    • 1150

                    #10
                    jeg mener at cupen er viktig for mange ting.
                    1) cupfinale er en kjempefest for alle
                    2) som nevnt tidligere av noen så er cup=europa
                    3) medaljer er ikke dårlig
                    4) hvor mange cupfinaler har vi vært i den siste tiden
                    5) en cup triumf kan ta fotball interessen og oppslutning omkring lsk til er nytt nivå
                    Seriegull 2016!!!

                    Kommentar

                    • blue
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2004
                      • 1429

                      #11
                      * Seier i cupfinalen gir plass i UEFA-cupen.
                      * 4.plass i serien gir plass i UEFA-cupen OG Royal League!

                      Med framtida i tankene, synes jeg serien er desidert viktigst.
                      Fugla 4 Life!

                      Kommentar

                      • Leif A
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 3962

                        #12
                        Jeg sier som Ole Brumm: Ja takk, begge deler.
                        Knurr...

                        Kommentar

                        • Grusom B
                          Generalissimo Bellisimo
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6248

                          #13
                          Etter at vi gikk på smellen i går(FY FAEN SÅ HEVN VI SKAL HA NESTE ÅR!!!!), er det kun cupgull som kan redde sesongen. Og da er den fortsatt middelmådig. Vi har tapt de to kampene som betyr mest, og det verste er at vi hadde fortjent minst uavgjort i begge kampene, og at vi på tross av tapene har visst at vi er et bedre fotball-lag. To tap mot mediejippo IF er mer enn jeg kan svelge, for å være helt ærlig.
                          Ni principe ni rey...

                          D10S!

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7028

                            #14
                            Nå har det seg sånn at
                            (a) vi vinner ikke serien i år
                            (b) vi tar ikke sølv i serien i år
                            (c) vi er i beste fall outsidere til RL i år hvis "formen" ikke bedres.
                            (d) LSK har ikke vinni en drit siden 1989
                            (e) Cupfinaleseier betyr europacup og en fantastisk opplevelse for laget mitt og meg

                            Utfra det tar jeg imot en cupseier med åpne armer, gitt! Merkelig med det!
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • Leif A
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 3962

                              #15
                              Kunne ikke sagt det bedre selv.
                              Knurr...

                              Kommentar

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎